21.000 kilometer verder...

27 november 2017 - Cairns, Australië

Onze Roadtrip startte in Perth en 70 dagen later hebben we onze eindbestemming ‘Cairns’ bereikt. We hebben het ruige westen, de woeste Outback, de krokodillen van het noorden, de haaien van het Great Barrier Reef en ellelange afstanden weten te trotseren. Onze hippiewagen heeft ons niet in de steek gelaten en we hebben genoten van de vrijheid, het kamperen en het slapen in de dak tent. De Australische bevolking is ontzettend aardig wat het reizen door dit immens grote land super aangenaam maakt.

De afgelopen twee weken waren we te vinden aan de Australische oostkust. Vanaf Byron Bay zijn we via Surfers Paradise, Brisbane, Fraser Island, Town 1770, Cape Hillsborough, Eugenella NP, Whitsundays en Cape Tribulation naar Cairns gereden!

VIJFSTERREN HOTEL ARON BOM:

Na een korte stop aan de prachtige Gold Coast, ook wel het Miami van Australië genoemd, met de wolkenkrabbers grenzend aan het strand, zijn we op bezoek geweest bij Aron, een klasgenoot van Dirk-jan die stage loopt in de buurt van Brisbane. Apart om elkaar zo aan de andere kant van de wereld te treffen, maar het bezoek was gezellig en we zijn super goed verwend! Na een rondleiding op het bedrijf hebben we de BBQ aangestoken. Het ene stuk vlees na het andere kwam tevoorschijn en we hebben onze helemaal propvol gegeten. Toen de ijskoude pilsje op tafel kwamen hadden we daar natuurlijk toch ineens nog wat ruimte voor. Wij kunnen zonder koelkast vlees niet lang goed houden en bier helaas niet koud houden, dus voor ons was het een feestmaal! De nacht hebben we gespendeerd in een groot tweepersoons bed met een zacht matras, wat een luxe! ‘s Morgens werden we gewekt door de geur van gebakken eieren, toast en bacon… Lekker! Met een goed gevulde maag hebben we nog een tour door de omgeving gekregen en toen het ontbijt weer gezakt was hebben we onze magen weer gevuld met een heerlijk Australische ‘Meatpie’. We zijn flink verwend door Aron!

FRASER ISLAND:

Dit was de eerste keer dat we een ‘tour’ geboekt hebben en iets niet op eigen houtje ontdekt hebben. 4 dagen en 3 nachten zijn we op pad geweest met 32 andere backpackers, een gids en 4 grote Jeeps. Fraser is het grootste zandeiland ter wereld en er zijn dan ook geen wegen. We hebben dus lekker met de dikke 4x4 Jeeps rond kunnen crossen van de ene naar de andere mooie plek! Wat een paradijsje! Van de Champaign pools, naar lake McKenzie en Indian Head, waar we haaien hebben gespot in het heldere water! We hadden geluk met de groep, want er zaten heel veel gezellige mensen bij waardoor het eigenlijk iedere avond wel feest was! En niet alleen de avonden, want de walkytalky’s, die eigenlijk bedoelt waren voor de gids om ons aanwijzingen te geven, werden regelmatig gebruikt om een grapje door te vertellen of om een liedje door te zingen! Een gezellige bende!

WHITSUNDAYS:
De grote trots van Australië en volgens eigen zeggen een paradijsje op aarde, zijn de 74 eilanden van ‘The Whitsundays’. Die konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan! Met de super snelle ‘Thundercat’ zijn we in één dag alle highlights afgegaan. Dit om tijd, maar vooral geld te besparen, want de Australiërs buiten dit paradijsje flink uit. Mooi was het zeker! Vooral Whitehaven Beach, waar het zand zo wit en zo fijn is dat je het kunt gebruiken om je huid te scrubben, was prachtig. Er was alleen één nadeel… Het was de hele dag bewolkt en regenachtig! Dat past natuurlijk niet helemaal bij zulke eilanden. Waarschijnlijk was dat dan ook de reden dat we het niet zo heel erg bijzonder vonden…

GREAT BARRIER REEF:

Vanaf Cairns hebben we een duiktrip gemaakt naar het Great Barrier Reef! Dat was toch wel een beetje een droom na het behalen van ons duikbrevet! En als je het doet, moet je het goed doen, dus zijn we naar het zogenoemde ‘Outer Reef’ gegaan, het meest afgelegen en ongerepte deel van het Great Barrier Reef. Hiervoor hebben we wel diep in de buidel moeten tasten maar de ervaring was onvergetelijk, ondanks dat we in Indonesië al ontzettend verwend waren. De plekken waar we gedoken hebben waar een van de beste ter wereld, met prachtige koraalriffen, haaien (!), schildpadden, stingray`s, nemo`s en nog veel meer moois! Absoluut een van de hoogtepunten!

NIEUW-ZEELAND:

Aan al het moois komt een eind. Ons avontuur Down Under is ten einde, maar wij zijn gelukkig nog niet uitgereisd en gaan onze volgende avonturen tegemoet in Nieuw-Zeeland, nog verder Down Under!

Vandaag vliegen we naar Nieuw-Zeeland! Verder gaan we niet komen deze reis, want verder kunnen we ook niet komen. 12 Uur tijdsverschil en écht de andere kant van de wereld. Heel apart dat we over een paar uur voet aan de grond in Nieuw-Zeeland gaan zetten. Een van de mooiste landen ter wereld en een land waar we al heel lang van dromen. De meeste dromen zijn bedrog zeggen ze dan… Maar wij gaan het toch echt doen!

1. Omi:
    27 november 2017
    Wat een geweldige foto's hebben jullie gemaakt ben er zuinig op wand we willen ze strks allemaal zien met de passende verhalen kan er mij nu al op verheugen .was je niat van plan om nu al terug te komen je heb al veel te veel gezien ,grapje , Ga lekker niog n paar weekjes genieten ,gelukkig kunnen we af tellen nu . Leuk dat jullie met n groep op pad waren dat is ook weer wel even leuk . We missen jullie maar geniet nog lekker even .Heel veel liefs .Omi 😘😘😂😜
  2. Vla:
    27 november 2017
    Dat wordt nog wat met al die foto's. Auteursrechten vastleggen en bioscoopje afhuren?
    Schitterend hoor, veel plezier bij het volgend hoofdstuk!
    PS: als je daar ook de sfeer van the All Blacks kan oppikken maakt het ook minder uit dat de Aussies wel naar het WK gaan toch......
  3. Janny:
    5 december 2017
    Wij zien dat het jullie erg goed gaat. Heel veel plezier en gezond weer terug hoor!!
    p.s. kaart goed aangekomen. Leuk